سبد خریدتان در حال حاضر خالی است.

رومانتیسم در موسیقی
واژه ی رمانتیسم ابتدا برای توصیف نخستین نشانه های اندیشه های جدید در نقاشی و ادبیات در اواخر قرن هجدهم استفاده شد
و بعدها توسط موسیقی دانان به کار گرفته شد تا تغییرات سبک موسیقی در آغاز قرن بعد را توصیف نماید.
هدف آهنگسازان کلاسیک برقراری تعادلی در موسیقی میان بیان احساس و ساختار رسمی قطعه بود.
آهنگسازان رمانتیک این موازنه را بر هم زدند.

آنها در جست و جوی آزادی بیشتری در فرم و طرح اثر موسیقی خود و بیان عمیق تر احساسی بودند
که غالبا درونی ترین افکار و عواطف و حتا رنج های شان را به نمایش می گذاشت.
البته ما می توانیم تقریبا در هر موسیقی ای بیان احساس را صرف نظر از اینکه موسیقی به
اردو سیکی تعلق دارد، دریابیم اما این بیان احساس در موسیقی رمانتیک، در مقایسه با دیگر موسیقی ها، بسیار شدیدتر است.
اغلب آهنگسازان رمانتیک اهل مطالعه بودند، علاقه ای شدید به هنر نشان می دادند
و روابطی نزدیک با نویسندگان و نقاشان داشتند.
الهام بخش آهنگساز رمانتیک برای تصنیف یک اثر، غالبا تابلو نقاشی ای بود که دیده بود، یا کتاب یا شعری بود که خوانده
ولات، تصورات و میل به ماجراجویی از عناصر مهم سبک رمانتیک هستند.
از میان ایده های بسیاری که جذابیت زیادی برای آهنگسازان رمانتیک داشت می توان به این موارد اشاره کرد:
سرزمین های دوردست و گذشته های دور؛ رؤیاها؛ شب و مهتاب؛ رودخانه ها، دریاچه ها و جنگل ها، طبیعت و فصلها؛
شادی و اندوه عشق (به خصوص عشق جوانی)؛ افسانه ها و قصه های پریان؛ چیزهای مرموز، جادو و پدیده های فوق طبیعی.

برخی از اهنگسازان دوره رومانتیسم :
شوبرت
بر
مندلسون
شوپن
شومان
لیست
واگنر
وردی
اسمتانا
برامس
بوهم
برامس
چایکوفسکی
دورژاک
گریگ
ریمسکی
الگار
آلبنیز
مالر
ریشارد اشتراوس
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت موسیقی ماهور ممنوع می باشد .
شما می توانید هر نتی که نیاز دارید (اپرا،سمفونی،ملودی و …) در هر سبکی (عربی،جز،کلاسیک و …) از بانک نت موسیقی ماهور دانلود کنید .
همچنین شما می توانید از مقالات آموزشی نوازندگی رایگان ما همراه با پشتیبانی اینترنتی استفاده کنید .
-
كتاب آموزش كالیمبا50,000 تومان







دیدگاهتان را بنویسید